5 maj 2010

'keter och annat kul

I mammaland (som Annelie kallar det) är allt rosaskimrande och underbart. Om jag fick välja skulle jag vara mammaledig hela livet :-) Ta den här dagen, till exempel: vi sov till 09.30 (tack till Tomas som gjorde det möjligt genom att sova på soffan i natt och duscha i gästbadrummet på bottenvåningen för att inte väcka oss när han gick upp med tuppen för att resa till Stockholm), åt lite god frukost, lekte en sväng, tvättade och klädde oss. Sen rullade vi upp till mamma/mormors hårsalong, där jag fick hjälp med att få i en toning i håret (tack till mamma för det finfina resultatet!). Därefter styrde vi vagnen mot centrum för inhandlande av presentpapper, annat piffigt som behövs för att fira födelsedag och en spontan sista-minuten-'ket (ingen födelsedag utan "bra-att-ha-strumpor", inte i min familj, i allafall, hehe!). Vad 'ket betyder? Paket! (Vi sa så när vi var små, jag och mina syskon: När man fyller år får man 'keter!)

Dagen avrundades med gröt, bad och mys hos mina föräldrar, där jag även nattade lillan. När jag kom tillbaka hem började jag det roliga arbetet med att slå in allt fint prinsessan ska få i födelsedags'keter i de fina pappren och banden jag köpt idag. Underbara mammaland! Jag hade gärna haft det så här vardenda dag, som sagt!

Nu ska jag hoppa i sängen, i morgon ska jag jobba. Passar fint, för då har jag vägarna förbi Partyland, där jag ska inhandla tårtljus och annat fint. Och så ska jag hämta lakanen på Baltzar Barn - den sista födelsedagspresenten. Sen är nog det mesta fixat inför lillans första födelsedag. Men innan det är dags att väcka Vendela med Vi gratulerar ska vi fira Danni, som fyller år i morgon. Blir grill hos mamma och pappa på kvällen och jag har för en gångs skull hittat en riktigt bra present... ;-)

Vendela i mormor Ullas knä medan mamma blir fin i håret


Lat-torkning av håret.
Med huv slipper man hålla en fön i jobbigt läge ovanför axlarna
 och kan dessutom läsa allt skvaller om Maddes och
 Jonas break under tiden håret torkar ;-)


Finaste lilla ungen
- alldeles nyvaken efter tur i vagnen med mormor Ulla


Sista-minuten-presenten! (Tips: kopior av Trumpettes små ballerinasockar
till små prinsessor finns nu på Åhléns! 35 kr för sockar och 49 kr för knästrumpor - som hittat (i alla fall om man jämför med Trumpettes priser)!!!!!
Skynda att fynda, lär ta slut snabbt...jag tömde i alla fall Trelleborgs Åhléns på alla i strl19-21, hihi)


'keter :-)

Apropå knästrumpor: hur svårt ska det vara att hitta vita knästrumpor i strl 19-21???? Jag har letat som en galning, det är det absolut sötaste som finns ju: brunbrända, gosiga babylår med gropar i, och därtill vita knästrumpor. Och ankstjärtsbyxor under klänningen, ååååååh, sött! Ergo, alla tips på var vita knästrumpor kan inhandlas mottages med största tacksamhet. Kommentera away...

God natt!

1 kommentar:

  1. Mammaland - det var bra. För det är som att gå i en bubbla, en semi-verklighet att vara mammaledig!

    SvaraRadera