1 mars 2009

Slappehelg

Den här helgen har gått i vilans tecken. Vi lagade en god middag i fredags efter jobbet och gjorde just inte mycket mer den kvällen.

I går körde jag till Lund och lunchade med Anna och gick på shoppingrunda - först inne i stan och sen på Nova. Hade tänkt köpa på mig lite nya toppar med plats för magen, och även ny vit BH med större kupa, men kom istället hem med orkidéer, ett USB-minne och tenniskläder till Tomas. Hur gick det till? Tomas hade varit en riktig ängel och röjt lägenheten och tömt diskmaskinen, så jag kände att energin räckte för att laga midda - men vi kunde inte enas om menyn (jag ville ha vad som helst med kycklingleversås, och Tomas ville ha bakpotatis utan kycklingleversås), så det blev kinamat från Shanghai. Vid 20.00-tiden hade vi ätit upp och då la vi oss på sängen med våra böcker och maratonläste till 23.30-tiden, då vi släckte och somnade.

Sov gott till vid 10 i morse, och inledde dagen med sconesfrukost och tidningsläsande i sängen. Sen blev vi kvar där, fortsatte att läsa i våra böcker... Grymt utvilade, men väldigt asociala, hehe.

Nu ska jag hoppa in i duschen, ta mig in mot stan och köpa present till Helena som ska firas ikväll. Inte alls så att jag är ute i sista sekund, men presenten som jag redan köpt får jag inte lov att ge henne för Tomas (long story), så det blir till att leta upp en ny. Karlar... Klockan 19 ska vi vara i Limhamn på födelsedagsmiddag. Bådar gott, eftersom svärmor lagar så god mat!

Lillan ha just vaknat till här, sparkar och rumlar runt. Tomas försökte väcka henne innan genom att peta på min mage där hennes rumpa(?) stack ut - men vi fick ingen reaktion. Totalt oberörd och helt inne på att ta den här slappehelgen på största allvar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar