25 mars 2009

30+0

I dag gick vi in i v 31, 30+0. Hej då 20-tal, hallå 30-tal! Bara 10 veckor kvar till BF nu. Det känns verkligen som en milstolpe, och det skriver även bli mamma.se att det är - för nu kan bebisen andas luft på egen hand om hon väljer att komma lite tidigare än beräknat :-)

Och så här såg "lilla magen" ut i morse:


30+0, magen från sidan

30+0, fram

Tyvärr gör blixten att min linea negra (hormonranden) inte syns så bra, den är lite rolig eftersom den inte går mitt på magen, utan nån cm vid sidan av mitten. Men den går hela vägen nu från blygdben till bröstkorg. Dock väldigt ljus, och jag hoppas den håller sig så.

Apropå magen så fick jag en smärre chock i morse när jag vaknade. Magen var full av röda streck och jag började nästan gråta för att jag trodde att det var bristningar. Visade sig dock vara tryckmärken från kudden som jag pallat upp magen med, hehe. Fortsätter alltså att smörja magen som en galning och håller tummar och tår för att jag får slippa bristningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar