16 mars 2009

Vår lilla älskling i 3D!

Äntligen i dag var det dags för 3D/4D-ultraljudet på Emma Ultraljudsklinik - som jag längtat! Och den som väntar på något gott, väntar som bekant aldrig för länge. Vilken leverans! Vår lilla Böna är redan en riktig liten bebis, men buttiga kinder och haka. Så fruktansvärt söt, ett riktigt A-barn (givetvis, hehe)! Se och njut....







Parallellt med 3D/4D-showen så kollade den gulliga BM'n tillväxten på Bönan. Dagens mått var:

Huvud: 76 mm
Mage: 248,8 mm
Lårben: 55,8 mm
Uppskattad vikt: 1357 g

Vidare satt min moderkaka högt upp i framvägg och lillan hade lagom med vatten att simma runt i. Vi fick även dubbelkollat att hon verkligen är en hon - inget rosa har köpts in förgäves. Tills sist fick vi veta att bebsien är normalstor och enligt de beräkningar som gjorts i dag kommer att födas normalstor. Ingen jätte i magen, alltså...puh!

5 kommentarer:

  1. Så fin hon e:). Vilken fin present du fick där av Tomas.
    Kraam..

    SvaraRadera
  2. Så underbart... Snart snart är hon här... Kram

    SvaraRadera
  3. Så underbart fin hon är. Snart är hon hos er :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för alla glada tillrop, vad söta ni är! Själv är jag mallig som jag vet inte vad. Mitt modershjärta sväller av stolthet över hur fin hon är. Längtar så tills vi får träffa henne! Kramar

    SvaraRadera
  5. Den andra bilden är klockren... nuttinutt!

    SvaraRadera