6 mars 2009

There's a first for everything

I dag var jag för första gången tvungen att springa till apoteket på lunchen för att köpa något mot en grymt jobbig och envis halsbränna, som smög sig på under natten. Den liknar ingenting jag varit med om tidigare, var riktigt illamående efter frukosten, eftersom jag hela tiden fick upp sura uppstötningar, uhhhh. En snäll apotekare rekommenderade Gaviscon efter att jag muttrat fram "Hjälp, halsbränna...gravid" och pekat på magen (som förresten fortfarande får plats i vinterkappan - så det var rätt gissat att jag skulle klara hela vintern i en 36:a!). Halleluja, det verkar som om Gaviscon är min frälsare - än så länge har jag haft klart mindre besvär!

I dag var det även premiär för gravidyogan på Rund & Sund. En riktig hit. Var så otroligt skönt att få röra mig och stretcha ut ordentligt. Var genomsvettig på ryggen när vi varvade ner och började med avslappningsövningen mot slutet. En liten surprise var att det var mycket två-och-två-övningar, och det blir ju lätt lite stelt när man paras i hop med någon man inte känner. Fatta då hur stelt det blev när vi skulle massera varandras svanskotor (läs: rumpor), höfter och sedan göra övningen "äppelskakning" *ASG*

Äppelskakning funkar som så, att en styck gravid kvinna lutar händerna och hela kroppstyngden mot en vägg och slappnar av i ändan, medan en styck annan gravid kvinna ryster hennes skinkor i snabbt tempo tills mjölksyra uppstår i skakarens armar och byte sker. Verkligen surrealistisk upplevelse, men absolut bra för att få musklerna kring bäckenet att slappna av - vilket var meningen. Jag är inte pryd av mig, och har inga problem med att främmande människor tar i mig, men det finns ju de som undviker kroppskontakt till varje pris, och jag kan tänka mig att de kan uppleva äppelskakarövningen och massageövningarna som jobbiga...

Så var det fredag kväll. Ska ta en varm dusch nu och smörja in mig med fet kräm - snart kommer Tomas hem med god mat!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar