9 mars 2009

På schemat

I morgon är det dags för glukosbelastningen för min del. Från midnatt ska jag fasta (som om jag går upp och äter på natten anyway!?), och kl 08.00 i morgon ska jag vara på Cura för att dricka sockerlösningen. Sen blir det att vänta där i två timmar innan de tar blodprov och kollar värdena. Bäst att jag tar med lite läsning eller annan sysselsättning, med andra ord.

Nästa sak att se fram emot och pricka av är 3D/4D-ultraljudet på Emma Ultraljudsklinik . Nu är det mindre än vecka dit, 16/3 är det dags. Längtar vansinnigt mycket. Lillan har varit väldigt lugn i helgen, även om jag kännt henne regelbundet. Men det har liksom varit mer knuffar och bök istället för sparkar, men i dag tog hon igen det och sparkade helt vilt mycket och ofta. Hoppas hon är så aktiv även på måndag också, så att hon inte bara sover (brukar hon ju annars göra på ultraljuden).

Magen spänner och drar lite i dag, känns som att livmodern löper exakt längs med kanterna på revbenen nu, högt upp med andra ord. Och så har jag haft grym huvudvärk sen vid lunch, hjälpte inte hur mycket vatten jag än drack. Och inte blev det bättre av att jag fick halsbränna ovanpå det, bläää. Hade det i natt också, men bara när jag la mig på sidan, på rygg slipper jag eländet. Men ryggläge börjar tyvärr bli obekvämt, så när det nu är läggdags ska jag förebygga med tabletter...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar