10 mars 2009

Glukosbelastningen

Vet inte varför alla ojjar så mycket över glukosbelastningen? Totalt harmlöst, och fina värden fick jag också (kastar in samtliga uppgifter):

10/3 2009
Barnmorskebesök med glukosbelastning.
Vikt: + 8,3 kg (sen inskrivningen)
SF-mått: 28
Hb: 118
Blodtryck: 120/70
Värde efter glukosbelastningen: 6.0, 6.2
Bebisens läge: Huvud neråt
Bebisens hjärtljud: 140

De flesta siffrorna säger kanske mer om man jämför dem med förra besökets:

Barnmorskebesök 23/2
Vikt: +6,4 kg sen inskrivningen
SF-mått: 26
Hb: 118
Blodtryck: 120/60
Bebisens läge: Huvud neråt
Bebisens hjärtljud: 135

Upp i vikt med nästan 2 kg på knappt tre veckor, tack för den... Och magen fortsatt över kurvan, men jag följer min egen kurva (inga avvikelser, alltså), så det är ok. Lillan låg i samma läge som senast, och BM gissar att hon stannar så, även om bebisen har plats att snurra på fortfarande. Hon sa att hon inte blir förvånad om lillan fixerat sig till nästa gång redan...

Vi blev också anmälda till föräldrakursen: 28/4, 7/5 och 15/5 ska vi läras upp i allt från förlossningsställningar, smärtlindring och andning till amning och babyvård. Ska bli jätteroligt!!! När jag tittar i kalendern framöver har jag något bebisrelaterat inbokat varje vecka fram till BF, och vissa veckor mer än en sak! Och nu är det ju bara lite drygt två månader tills jag ska gå på mammaledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar