27 mars 2009

Senaste nytt om magen

Till min lycka visade vågen i morse att jag "bara" gått upp 400 g sen senast jag var hos Anki på Cura. Vi snackar 16 dagar!!! SKÖNT!!! Kände mig nästan smal och slank...och sen slog så klart oron till - har bebisen slutat växa nu, eller får hon inte tillräcklig med näring? Kanske hade det varit bättre om jag gått upp lite till...?

Men SF-måttet låg på 30 cm, så magen hade vuxit med 2 cm sen senast (följer alltså fortfarande min egen kurva, något över normalkurvan), så växer där inne, det gör hon allt.

I övrigt var allt bra: Hb 118, blodtryck 110/60 och bebisen låg fortfarande med huvudet neråt (rumpan åt vänster i dag).

Nu på eftermiddagen har jag varit på gravidyogan igen - superskönt! Gillar verkligen barnmorskan som hålle ri kursen, och funderar nu allt mer på att föda i Ystad, eftersom hon jobbar där. Hade varit så skönt att komma in till förlossningen och känna igen ett ansikte. Tror det kan ge lite trygghet. Bonus också om Malin, Fias syster, jobbar då också. Snacka om att vara i trygga händer.

På väg hem från yogan ringde mamma o pappa och undrade om vi inte vill komma ut på landet och pilla räkor. Så nu har jag just duschat och hoppat i myskläder. Ska hämta Tomas om 20 minuter, så kär vi ut och frossar i räkor. Perfekt tajming, jag hade verkligen inte orkat laga någon mat i kväll, och då hade det bara blivit nåt onyttigt a la pizza...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar