8 feb. 2010

Vad blir det för mat?

I förra veckan började jag som bekant att arbeta på deltid (sjuuuukt jobbigt att lämna prinsessan, men jag tröstar mig med att jag får bonustid med henne i höst...), och snackisen på första fikan var matkassar. Flera av mina kolleger pratade sig varma för linasmatkasse.se, och jag blev så klart genast intresserad. Vem vill INTE slippa planera, skriva inköpslista, åka och handla, stå i köer etc etc? Klockrent koncept att någon annan planerar en nyttig veckomeny åt dig, plockar ihop varorna och kör hem det till din dörr tillsammans med recept. Googlade runt i dag och hittade en konkurrent, mativeckan.se. De är en knapp 50-lapp dyrare än Lina, men levererar å andra sidan på dagtid (vilket är perfekt för mig som är hemma på dagen om måndagar), kan leverera varje vecka (Linas bara varannan) och har tillägg i form av fruktleverans (perfekt för mig som alltid, utan undantag, glömmer att köpa hem frukt - fruktkorg på jobbet's fel...).

Så nu har jag just fyllt i orderformuläret, första leveransen kommer mellan 15.00-17.00 den 15/2, och sen kör vi varje vecka inledningsvis och ser hur det är. Tröttnar vi på att andra bestämmer vad vi ska äta så får det bli varannan vecka-paketet, men jag har ju svårt att tänka mig det :-)

Sen var det bara städningen vi ska komma överrens om också, då tror jag att jag kan komma mer till ro med att jobba min deltid. Har fått in flera olika offerter, och den som ser bäst ut är babyboomers.se, städning 4h/vecka för 1900 :-/månad känns väldigt billigt (120 kr/timme cirka, tänk bara på vad en skilsmässa kostar...) Vi ska bara enas om hur mycket städning som behövs här hemma, sen ska provstädning bokas in. Är bara lite nervös för det här med att en främmande människa ska gå och plocka bland våra saker. Och ha egen nyckel hit... Hur löser ni läsare det på smidigaste sätt?

Det blir nog bra i slutändan, vad vi än beslutar om. Vet jag bara att all icke-arbetstid verkligen är FRItid som jag får spendera med lillan istället för åt ex. städning och matinköp, så ska det nog gå utan att jag blir knäpp och hon får allt för många men ;-). Synd bara att man inte kunde anställa en kock till att laga maten också. Och någon som sköter tvätten...och så var det ju trädgården... Drömma går ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar