24 feb. 2010

Tisdagkväll = date night

Liksom Dina i The Real Housewives of New Jersey har jag numera date med min man på en bestämd veckodag. Tisdagar sover Vendela hos sin mormor och morfar för att slippa väckas brutalt mitt i natten (06.40) - hon behöver ju sin beauty sleep (hon vakna r mycket sällan före 08.00, hehe)! När jag badat och nattat lillan och lagt henne i sin spjälis (ja, hon har faktiskt "eget" rum hos mormor och morfar, ett gästrum med spjälsäng) i går kväll, så gick jag hem och svidade om till träningskläder, sen gick jag och Tomas till gymet och spenderade modiga 50 minuter där. Väl hemma blev det middag (med viss fördröjning, slanghelvetet till gasolen läckte, dock utomhus som tur är, men det innebar ju en viss väntetid innan soppan började sjuda...) och mysprat.

Bland annat pratade vi om semesterresa/or. Jag vill åka till en stad eller typ Nice eller Marbella nu i april eller maj, möta våren i Europa, helt enkelt. Tomas vill hellre åka någonstans i augusti (och trängas med alla andra semesterfirande svennar), när vi har som bäst väder här hemma och finast stränder i Sverige, whyyyy?
Ingenting blev bestämt, men Tomas skickade den här artikeln från Sydsvenskan med mailen i dag på jobb.
Jag kan bara tolka det som att han tycker att vi bör åka på BÅDE vår- och sommarresa, va? ;-) Maximal lycka, om inte annat!

Date night - jag tror det blir bra. Vi gör ngt tillsammans (givetvis blir det kanske inte träning varje gång, nästa tisdag skulle jag vilja se Avatar innan den slutar visas på bio, t.ex.) och hinner prata i lugn och ro. Bonus är att jag kommer i väg tidigare på onsdagmorgnar också. I morse var jag på jobbet redan 07.20, det innebär i sin tur att jag kan gå 40 minuter tidigare på eftermiddagen och komma hem tidigare till min prinsessa. Tur att vi kan flexa.

Nu fortsätter diskussionen om semsteresan/orna :-).

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar