17 feb. 2010

Senaste bebisfikan

Bebisfikan hos oss blev uppskjuten en vecka, eftersom prinsessan var sjuk förra veckan. Men i måndags var det dags, och Vendela hade så roligt med sina kompisar. Och jag fick högkvalitativt mammaumgänge - vi diskuterade, förutom våra barn (så klart!) träning och Biggest looser (ska inte spoila för de som spelat in finalen, men jag tyckte hur som helst att rätt person vann!). Sanna är så duktig och tränar på Friskis två ggr/vecka, och Annelie tränar hemma en massa, jag måste skärpa till mig jag också. Har ju kort på 24/7 som just nu har väääldigt hög snittkostnad, med tanke på hur sällan jag varit där, iiiiiiiiiiiihhhh! Och så ska jag skärpa till mig och äntligen köpa det där kortet på Friskis också, så att jag kan gå med duktiga Sanna och träna.

Här är lite bilder från fikan:

Alvar var färgmatchad från topp till tå i fina
kläder från Lollopard. Här latchar han med Vendelas
Alla Hjärtans Dag present, the Crawl Ball.


Fina lilla LykkeLee med Hello Kitty på magen!



Lilla bibliotekarien Isabelle gick (ja då, och riktigt bra, dessutom,
fast hon bara är 10 månader!) hela tiden och hämtade böcker.


Vendela Jolie visar upp sina två tänder



Hela tjejligan på samma bild - men tror du att vi
kunde få dem att titta mot kameran???

Tjejfavoriten med Imse

Till sist en bild av LykkeLees mycket intressant ålningsteknik
- en fot upp i luften hela tiden, hihi.

Alla bebisarna utom Vendela kan nu förflytta sig medelst ålning eller gång. Vendela dissar sådana nymodigheter och rullar dit hon vill, alla sätt är bra utom de dåliga, right? Men mamma och pappa har övat krypning med henne i dag (hur nu det går till?) när de passade henne, då jag arbetade. Apropå det, det är läggdags för länge, länge sedan.... Klockan ringer 06.00, och strax innan 07.00 kommer min mormor hit för att ta över ansvaret för vår lilla goserumpa.

Sweet dreams...

1 kommentar:

  1. Hej Alex!
    Skönt att du kom dig väl hem, har ju kommit en hel del snö, IGEN....
    Vilka härliga bilder, man blir glad när man ser dom. Träna ja, hur bokstaverar man till det, he, he. Just nu har jag en "latmask" som sitter hårt, hm....
    Men det var ialla fall rena vitamin kicken igår med Viveca o Vendela Jolie, precis vad jag behövde. Du får hälsa Thomas så gott o pussa Vendela från mig. Ha det nu så gott o var rädda om er. Vi syns o hörs.
    Essie

    SvaraRadera