16 feb. 2010

Mat i veckan!

I går kl 16.20 knackade det på dörren. Utanför stod en glad budkille och överräckte tre fyllda matpåsar och en receptlista från mativeckan.se. Lycka! Helt underbart att stå och packa upp vad någon annan plockat i hop åt mig, lite som julafton! Och spännande att läsa igenom recepten. Den här veckan ska vi kalasa på både torsk, kycklingfilé och fläskfilé, alltsammans färskt. I går lagade vi den Italienska omeletten, och den var i ärlighetens namn ganska klen för att kunna räcka åt fyra personer. Nu är vi ju visserligen bara två som äter (Vendela ratar ännu så länge vår mat och håller sig till Sempers burkar), men tanken med att vi beställt paket 1 (för fyra personer) är ju att vi ska kunna ha med oss lunchlåda till jobbet dagen efter. Ingen lunchlåda för herr Sträng i dag, och för min del kvittar det: jag äter på sin höjd frukost ensam, inte lunch. Själva omeletten var dock god, men storleken drar ner helhetsbetyge till 2/5...

Vi hade också valt till tilläggspaketet med måltidsdryck och frukt, som den här månaden är gratis för nya kunder. Tror nog inte vi kommer fortsätta med det tilägget när gratismånaden är över, känns inte alls prisvärt (2 liter mjölk, 3 små blandningsbara tetra med fläderdryck, 2 liter fläderdryck, ett knippe bananer, fyra päron och fyra apelsiner á 128 kr/vecka), eller vad tycker ni?

I kväll ska jag laga till torsken, den ingår i ett recept med gul curry och kokosmjölk. Och så ris, Tomas favorit :-) Tyckte det såg ut att vara mycket torsk för fyra personer, det bådar gott inför morgondagens lunch, hihi.






2 kommentarer:

  1. Oh vad spännande!

    Men du, kan man välja bort saker från recepten man inte gillar? Gul curry hade inneburit mackor till middag för mihh.....eh. Inser just att man ju inte MÅSTE laga det de ger recept på. Harkel. Bäst jag lägger mig nu...

    SvaraRadera
  2. Gul curry var "bra att ha i skafferiet"-grej, så den är ju valbar (kom alltså inte me di påsen). jag gillar grön och röd curry bättre, så jag köpte hem grön. Man fårju recepten via mail redan torsdagen före leverans, så då har man ju lite tid på sig att köpa hen de basvaror man som sagt ska ha hemma...eller att modifiera recepten :-)

    SvaraRadera