26 feb. 2010

Har du sett Herr Kantarell?

Inspirerades av AnnSofies inlägg om att ha en viss, tjatig låt på huvudet, och kan avslöja att jag för egen del går och sjunger Har du sett Herr Kantarell i huvudet hela dagarna...


Har du sett Herr Kantarell?
Musik: Herman Palm
Text: Jeanna Oterdahl

Har du sett herr Kantarell, bor i enebacken?
Han kom dit i förrgårkväll med sin hatt på nacken.
Den är gul och den är grann, passar just en sådan man,
passar åt herr Kantarell bort i enebacken.

Har du sett fru Kantarell i den gula kjolen?
Hon är rund och glad och snäll, skiner rätt som solen.
Jämt hon har ett rysligt fläng, tidigt uppe, sent i säng.
Alltid glad, fru Kantarell i den gula kjolen.

Alla barnen Kanarell, hundra visst och mera,
krupit upp ur gräsets fäll och bli ständigt flera.
Alla knubbiga och små med små gula koltar på
komma barnen Kantarell, hundra visst och mera.

Vendela och hennes "Nu ska vi sjunga"-CD's fel, totally. Just stycket "passar för en sådan man, passar för herr Kantareeeell, bort i Enebacken" verkar gå som på repeat. As-störigt och gör det svårt att koncentrera sig på viktiga saker som kollegerna säger...

Back to work!

4 kommentarer:

  1. Hahaha ja barnlåtarna ska vi inte snacka om att sätta i skallen.
    Måste kännas kanon att sitta på jobb & tralla på "Herr Kantarell" hihi.
    Pippi har gått varm dom senaste 10 åren. & Emils sång som han trallar på när han rider hästen Lucas genom foket som har picninick. "Tycker du som jag så rider vi för då känn, för då känn, för då känner jag mig , jag mig friiiiii".
    Kan man kalla mammarollens uppgifter, som att sjunga för sina barn, som arbetsskada?

    SvaraRadera
  2. Hej, om några timmar avslutas min tävling där man kan vinna en valfri t-shirt/body från paul Frank. Bara ett litet fredagstips sådär;=)
    Kram Erica

    http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-ett-barnplagg-fran-paul-frank/

    SvaraRadera
  3. Hmmm, Paul Frank är nog inte Vendelas stil, riktigt, men tack ändå för tipset!

    SvaraRadera
  4. Paul Frank?!? Det är väl bara skejtare och idieter rent allmänt som använder det.

    SvaraRadera