10 feb. 2010

VAB

Det blev inget arbete för mig i dag utan premiär-VABbande :-( Natten var kaos, lilla prinsessan som sovit hela nätter (ca 19-8.30 VARJE natt!!!) sen hon var runt 3 månader vaknade varannan timme och gallskrek. Hade höga febertoppar och bara kastade av och an med huvudet, stackars vår lilla prinsessa... Tomas tog 02.00-passet och bar runt på henne där nere för att jag skulle få sova, men när klockan ringde 06.00 och hon fortfarande var ledsen och febrig, så var det bara att stanna hemma och fixa ny tid på BVC när de öppnade.

10.50 var vi där, och nu tittade de i öronen och halsen också. Inget där, men en hög sänka - vanlig bonnaförkylning, med andra ord. Kanske berodde nattens skrikande bara på panik för att hon inte kunde andas ordentligt genom igensnorade näsöppningar? Jag vet inte, jag bara hoppas att min räd på Apoteket ska hjälpa: vi har nya engångs-"tuttar" till Näs-fridan, Nezeril och Renässance i beredskap nu. Och Alvedon-suppar, så klart. Hoppas att vi får en lugnare natt. Oavsett vilket så stannar jag hemma hos henne i morgon igen - vill inte lämna bort henne första gången hon är riktigt dålig...

Xoxo, Florence Nightingale

6 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Stackars liten Vendela, det är så jobbigt när dom är så små. Hoppas verkligen att det blir en lugnare natt, både för henne och er. Vi håller alla tummar o tår. Ge henne en stor puss o kram från mig o hälsa Thomas så gott. Var rädda om er. Skulle hälsa gott från pappa också. Vi syns o hörs.
    Essie

    SvaraRadera
  2. Stackars liten.. Hoppas hon kryar på sig snabbt!

    SvaraRadera
  3. Naw stackars lilla prinsessan. Inte kul när man står som hjälplös förälder heller.
    Hoppas att hon blir bra snart igen..

    SvaraRadera
  4. Stackars Vendela. Hoppas att hon kryar på sig snabbt igen. Kram

    SvaraRadera
  5. Uuuuuusssss!! Stackars liten! Krya på sig!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för alla krya-på-sig-hälsningar till lillan! Kan meddela att hon definitivt är bättre nu :-)

    SvaraRadera