31 jan. 2010

Städdag

När man är insnöad kan man lika gärna städa. Visst, man skulle kunna skotta ute också, men nu är det så att någon snott vår skyffel. Vem fan går in på någons tomt och snor ens skyffel??? Helt sinnes...

Större delen har gått åt till att städa, nu är här hyfsat fint, och vi belönade oss själva med att äta ute (så att inte spisen skulle grisas ner efter allt svinto-jobb, hihi). Finns ju inte övermycket att välja på i Trelleborg en söndagkväll, det fick bli kinesen på Östergatan. Hur gott som helst, och Vendela charmade personalen och bjöds på räkchips, jam jam!

I morgon ska vi försöka ta oss till öppna förskolan och hämta spindeln, som är klar, och leka lite så klart. Ev. är Vendelas hand-och fotavtryck klara också - blir ett fint minne :-)

Sen måste vi handla hem blöjor, välling, desserter och matburkar till madam, riktigt fylla på förråden, så att barnvakterna inte saknar något i veckan som kommer. För nu är det alltså klart och bestämt att jag börjar arbeta deltid. Det känns lite motigt just nu, speciellt som jag fått så mycket trevliga nya mammakompisar som jag och Vendela har fullt upp med att träffa och umgås med. Men det är för Vendleas skull vi väljer att göra så här. Hon slipper att börja på dagis i augusti, och kan på det här viset stanna hemma med mig, Tomas, min mamma och min mormor (och Danni så länge hon orkar och kan) till hon är 20 månader (kanske längre). Hade vi haft obegränsat med tillgångar hade jag varit hemma med henne till hon börjar gymnasiet, hahaha...men vi får försöka få detta att fungera tills jag vunnit på Lotto, eller liknande.

Här en bild på mamma Sträng och lilla prinsessan från strax innan vi gav oss ut för att käka kinesiskt:

2 kommentarer:

  1. Hej Alex! Så fint du har gjort det med bilderna och inramningarna och hjärtan o allt, verkligen topp. Ja, nu börjar det tina upp så långsamt, till nästa gång, attans. Man ju verkligen undra vad det är för IDIOT, som stjäl en snöskyffel, sista idioten är inte född ännu, he, he.Hoppas ni mår bra o har det gott. Här är det under kontroll. Hälsa så gott o pussa Vendela.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Hej Essie,

    jag tar ingen cred för bloggens nya utseende, det är helt och hållet AnnSofies (Pop och Anitas dotter, du vet?) förtjänst. Visst är det fiiiint?
    Hoppas ni också har det finfint. Hälsa onkel Werner!

    Kramar

    SvaraRadera