27 jan. 2010

Frallan i 3D


I dag har jag fått den stora äran att närvara när Danni och Henrik såg Frallan i 3D. Sååå sööööt!!!! En pluttig liten kyssemun, buttiga kinder och långa, långa ögonfransar är det bestående intrycket. och nu är man om möjligt ännu mer nyfiken på lilla kusinen :-) Men hon vägde ju bara lite drygt ett kilo i dag, så hon kan gott stanna kvar inne i värmen ett tag till, innan hon kommer ut - även fast man längtar efter henne!

Kunde ju inte heller hjälpas att man satt och blev lite nostalgisk. Det är knappt ett år sen det var vi som var på 3D-UL på Emmakliniken och fick se vår lilla plutta...

Så här såg hon ut då...






Vendela i 3D - också kyssemun och buttiga kinder :-)

Funderar på om jag kan se några likheter med den färdigbakade Vendela som kom ut till oss två månader efter den här bilden togs, och kan nog inte påstå att jag gör det. Å andra sidan är hon inte olik sig heller. Det är bara inte samma sak, inte på långa vägar... Fast jag kommer definitivt att göra 3D-UL med Vendelas syskon också, och allra helst på 28+6, så att det är extra lätt att jämföra :-)

Vendela var ensam hemma med pappa från lunch till läggdags i dag, och det hade gått så bra. Lilla hjärtat var till och med lite blyg för mig när jag kom hem vid 18.45 i dag (vädret gjorde att vi blev försenade med säkert en timme), men när vi badat och kommit in i våra vanliga nattningsrutiner så var hon lika go' mot mig som vanligt!



Bild från badet i kväll, en prinsessa och en groda (som surfar på värsta vågen i bakgrunden, hahaha!)

I morgon ska vi träffa Lina, Astrid och Siri på Öppna Förskolan vid halv elva. Ska bli kul, vi har ju inte setts på flera veckor! Hoppas bara att vi kan rulla vagnen, som det ser ut just nu utanför, så undrar man ju... (vääääldigt mycket snö).

1 kommentar:

  1. Lilla söta Vendela, tänk när vi var och såg henne i magen. vilken känsla, puss från mormor.

    SvaraRadera