26 jan. 2010

Made in Nippon

I går kom moster Danni och Henrik hem från Japan, där de spenderat en dryg vecka med att shoppa och vila upp sig inför det stundande föräldraskapet. De hade köpt helt bedårande saker till sin lilla prinsessa! Det suckades, "naaaaaw:ades" och ojades över allt rosa, alla spetsar, allt pluttinuttigt... Varför görs inte sådana kläder här? Varför finns det överhuvudtaget bebiskläder som INTE är i pastell och vitt??? Svart, grått och andra trista färger på små, fina bebisar går sååå bort (om ni frågar mig!).

Vår lilla prinsessa fick också fina saker från Nippon. En jättesöt klänning med tillhörande body, och små ballerinor från Baby Gap - tack, Danni o Henrik!!!! Ballerinorna ska hon få ha med Burberryklänningen på släktträffen i Höör nästnästa helg, och den rosa klänningen håller jag tummarna för att den passar på hennes 1-årsdag. Och annars kanske vi får ha den på moster Olivias födelsedagskalas :-)





Fina ballerinorna - väldigt Chanel!


Fina klänningen och bodyn - sockersött (precis som jag gillar!!!)


Madickentradition med knappar i ryggen

Danni vet verkligen preciiiis vad för slags babykläder jag gillar, det hade kunnt vara jag själv som shoppat det här, hihi.

Annat kul som hänt sen jag skrev i går: jag har slingat/färgat håret och toppat av fem välbehöveliga cm -håret känns som nytt!! Och så fick vi årets första bröllopsinbjudan med posten, wiiiiii! Älskar bröllopsinbjudningar, de är så fina och laddade med förväntningar. Just det här bröllopet är ett smokingbröllop den 22 maj med brunch dagen efter. Som jag längtar redan, vad ska jag ha på mig? Tänk om jag skulle slå till på cocktailfodralet på L'Ecole National??? Finns ju även i cerise...

Ang. tumhållandet...behåll tummarna hållna, de behövs i en vecka till, cirka...

Xoxo, Mamma Sträng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar