29 jan. 2010

Sällsamma saker sker när man minst anar det

Ibland kan jag nästan bli religös. Eller åtminstone börja tro på ödet, eller något. För ibland händer det sådana totalt oväntade saker, att man förbluffas.

Som i går, till exempel.

Jag och Vendela kom till Öppna Förskolan här i Trelleborg för tredje gången någonsin, och när vi äntligen krånglat oss in (jisses vad mycket folk det var där i går!), så möts jag direkt av ett välbekant ansikte. Och ändå har jag aldrig träffat personen förut. Hur går då detta ihop? Jo, liksom många andra gravida/föräldrar så hänger jag en hel del på Familjeliv.se, och jag har haft turen att hamna i en grupp med helt underbara tjejer. Vi har "hängt ihop" sen sommaren 2008, och nu till helgen ska vi ses för första gången "irl" :-) Det var naturligtvis därför Carro och hennes lille Leo, som egentligen bor norröver, var nere i de här trakterna och hälsade på. men ändå, så himla otippat. Och skoj att vi kände igen varandra, trots att vi bara sett varandra på bild förut. Tänk, jag som funderade på att be Lina och tjejerna att möta upp oss på Espresso House i stället - men det var nog helt enkelt meningen att jag skulle springa på Carro i stället :-)
Bäst av allt var nog ändå, förutom att det kändes som att vi var gamla vänner sen länge, att Carro var precis så trevlig som jag bildat mig en uppfattning om. Nu ser jag ännu mer fram emot lördagens fikaträff!

Vi träffade ju också Lina, Astrid och Siri på ÖF, och när vi tröttnat på stojjandet där, så följde de med mig och Vendela hem på fika. På vägen hem såg vi den här sällsamme killen...


Påfåglarna är ju iofs en vanlig syn här i´vår stadspark, men jag har aldrig förr sett en spärra upp sina fjädrar så här. Sällsamt!



Vendela kunde inte riktigt se, och dessutom hade hon skunkögon (trött), så hon var inte på humör för att komma upp ur vagnen för att titta. Skunkögon? Det är Dannis hittepå. Hon tycker att Vendela liknar den kärlekskranka skunken i Disney's Bambi när hon är sömnig, hihi.

Alla goda ting är tre, sägs det ju. Och när jag nu varit med om två sällsamma händelser på en dag, så var det givet att ytterligare en sällsam sak skulle inträffa. Tadaaaaaaaam: Tomas kom hem med blommor till mig!!!! Det var verkligen inte i går, och jag blev naturligtvis jätteglad!




Jo då, så att...sällsamma saker sker verkligen när man minst anar det!

1 kommentar:

  1. Yay!! Ja ibland klaffar allt bara av sig självt! Skall bli kul imorrn...håller tummarna som en liten *valfritt ord* att jag skall kunna ta mig dit!!

    Kram Nettiz Plättiz Lingonsylt =)

    SvaraRadera