25 jan. 2010

En söndag i bilder


Vendela väntar snällt i bumbon medan jag gör morgongröten och fotar henne i hennes gulliga mössa och pyamas :-)


Efter gröten fick prinsessan ren klänning på sig, och sen var det dags för att läsa morgontidningen med pappa *lycka*




När Vendela vaknade efter första sovstunden var Fia kommen på besök. Trots att vi tyvärr träffas alldeles för sällan, så är Vendela inte alls blyg för Fia, utan gick snällt med på att läsa i pekboken med Fia!


När Fia åkt hoppade Vendela i hoppgungan medan mamma bäddade rent i alla sängarna. Pappa jobbade - en helt vanlig söndag, m.a.o.


Dagen avslutades som vanligt med ett bad, ren pyamas och välling i soffan. 19.00 sov prinsessan så hårt att hon inte visste var hon hade rumpan :-)

Nu ska jag snabbt som tusan hoppa in i duschen och förhoppningsvis hinna bli klar innan prinsessan vaknar ur sovstunden. I dag klockan 13.45 behöver jag alla era tummar hårt hållna...mer än så vill jag inte skriva här riktigt än.
Kram, Mamma Sträng

5 kommentarer:

  1. Men vad söt hon är er lilla prinsessa. Poserar vant för kameran på alla kort du lägger ut ju haha.

    Hihi nä det finns nog inget köns ultra ljud för hästar. Eller rättare sagt så blir det nog alldeles för dyrt & göra ett.

    Jo jag har tänkt på lite namn, men det är så svårt att bestämma sig. Bra förslag mottages tacksamt :)
    Mischiefs är helt bestämt än så länge, efter mamma & betyder Rackartygets :), men resten var svårare.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna förresten oxå :) men du har ju gjort mig, & säkert många andra, jättenyfiken nu.

    SvaraRadera
  3. Tummar hålles! Allt kommer gå jättebra tror o hoppas jag!

    SvaraRadera
  4. Tummarna hålls hårt! Allt kommer bli så bra ska du se! Kram från C & Leo

    SvaraRadera
  5. Håller oxå tummar så klart!

    SvaraRadera