20 jan. 2010

The heat is on!

Nästan hela dagen tog det, men nu har vi en ny, fin luftvärmepump och en sak i källaren som jag inte vet vad det kallas. Oavsett vilket, vi kommer snart att få varmt!!! När jag gick hemifrån visade den digitala termometern på skåpet i källaren (på den där saken som jag inte vet vad den heter...) att vattnet var 23,2 grader. När jag kommer hem om en stund hoppas jag att det ska kännas mer behagligt, 20 grader är det inställt på :-)

I morgon bjuder fine Alvar och hans söta mamma på fika i Skegrie, ska bli skönt att komma ur huset. (I dag har jag ärligt talat inte ens kommit ur pyamasen (har den på under kläderna, hahaha...long story), så när vi har varmt vatten igen i kväll, ska den här svensken lägga sig i ett varmt bad och njuta av väääärmen.) På eftermiddagen hoppas jag kunna röja upp på nedanvåningen och förbereda för de möbellån svärmor har med sig på fredag.

Jaja, nog tjatat om värmen nu :-)


3 kommentarer:

  1. Annelie o Alvarjanuari 20, 2010

    Vad skönt att ni äntligen fått värme! Saken i källaren kallas panna;) Ska bli kul o träffa er imorgon! Vi längtar:) Kram

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Ha, ha, där fick du till det med videon. Skönt att ni äntligen har fått värme igen. Hoppas att det ordnade sig med gasolköpet. Ni får ha det så bra så länge. Hälsa gott o pussa Vendela. Stor go kram o var rädda om er.Vi syns o hörs.
    Essie

    SvaraRadera
  3. Jajamen. Nu har vi både värmePANNA ;-) och gasol till spisen. Alles gutes!!!

    Kramar tillbaka

    SvaraRadera