23 jan. 2010

Nytt i barnkammaren

Minns inte om jag visat det senaste i barnkammaren? I somras fick jag ju äntligen tag på en (spygrön) tallrikshylla på Tegnérs här i Trelleborg, och den har jag målat i Stockholmsvitt. Snälle Janne har sedan hjälpt mig och fäst upphängningsbeslag på baksidan och borrat upp den på väggen i Vendelas rum. Det blev till och med bättre än jag tänkt mig. Nu blir några av Vendelas fina, gamla Elsa Beskow-böcker (som hon ärvt efter sin pappa) en fin "tavla", istället för bara anonya ryggar i bokhyllan.




Böckerna finns nära till hands när man vill mysa i läsfåtöljen

Strax innan jul fick jag en affisch med Bäbä vita lamm av Elsa Beskow inramad på Gallerix. Den har blivit upphängd brevid Juno.




Nähäpp, nu ska jag återgå till städningen. I dag ska alla lösa papper i kontoret sättas i pärmen och badrummet ska få en välbehövelig omgång med Ajax och scotchsvampen :-) Men innan jag slutar, några bilder tagna för 10 minuter sedan. Vendelaprinsessan och moster Cornelia leker nere i biblioteket...




4 kommentarer:

  1. Tack :)! Jag tycker det är kul att pyssla med det när tiden finns. Jag har aldrig gjort en blogspot sida förut men jag kan ju kika på koderna & se om det verkar lika.
    Det kostar absolut ingenting om jag gör den åt dig.

    Tack för tummarna :) Kram..

    SvaraRadera
  2. Om du gillar Burberry ka jag ju tips som deras baddräkt för små. Jag blev helt tokkär i den men när jag skulle kolla upp den så är den helt slut på deras internetsite. Säkert för att JLo:s dotter sågs i en sån. Hade passat till sommaren annars!
    Kolla här http://bitterblondin.se/wp-content/uploads/2010/01/Emme_Lopez_Anthony.png

    SvaraRadera
  3. asså finns det nån sötare liten favorit brorsdotter/gudbarn??? Jag tror inte det faktiskt, sötaste glade! Man blir själv så glad man bara ser henne! Fint det blev i rummet Alex.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Oj, nu blev det en del att svara på...

    AnnSofie: Du får mer än gärna försöka om du vill, har haft samma layout sen Vendela var en månad, dvs i drygt ett halvår, så det kan allt behövas piffas upp lite här :-)

    Cecilia: Tack för tipset, ska koll a upp det. :-)

    Jojo: Tack, det är ju ftf inte riktigt klart, men det blir det väl aldrig, kan jag tänka. men jag håller med om att vi har den sötaste, gladaste ungen i världen :-)

    Kramar till alla!

    SvaraRadera