31 juli 2011

Vi gattelerar Usslupp idag!!!

Ja, idag fyller Vendelas gudfar/morbror Usslupp (hur man nu kan får Rasmus till det? Måste ju vara svårare att säga än Rasmus, eller???) 27 år, men det firade vi faktiskt redan igår kväll i trädgården hos Mommo och Gottard. Usslupp fick härliga kokboken Fredagkväll av Håkan Larsson av sin guddotter (fantastiskt upplägg med rätter som ska kännas fredagslyxiga men bara ta ca 30 minuter att laga till, vinrekommendation till maten och musiktips till matlagningen, väldigt många på mitt kontor lagar efter den! Rekommenderas!), som också sjöng och spexade, inte så mycket Vi gattelerar, utan med 15 gastar på Görans kista.... (hmmmm).

Alldeles nyss kom jag tillbaka från en dryg timmes PW. Tänkte att nu jäklar är det slut på att sitta och tycka synd om sig själv för att man är ensamstående och "låst" om kvällarna iom att Vendela sover. Efter bad och tandborstning vid 19-tiden fick Vendela vällingen i UJn och jag drog på mig träningsskorna och gick en rejäl runda. Jag till och med sprang valda delar, såsom i Östervångsparken och runt Flaningen, går hur bra som helst med UJn ju!

Nu ska jag ta en snabb dusch, bädda rent med nytvättade lakan (Vendela hade en liten olycka där imorse...damn you,Up-and-go-blöjor...) och därefter sätta på ett avsnitt av Mad Men, eller kanske Entourage...eller kanske Big Love? Älskar tv-serier på box! Men det blir inget vin, minsann. Detox från och med idag och åtminstone tre-fyra dagar framåt, så det blir utdrivande te som smakar mint...mums!

xoxo, mamman

Usslupp och Venna

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar