3 juli 2011

Underbaraste, älskade, finaste lilla ungen - tack för en underbar vanlig dag!

Idag har vi inte gjort många knop. Vi sov länge, åt knäckebööö m mööör till frukost (Vendela fick välja), och när hon tröttnade på att tugga fick hon se Pippi i vardagsrummet, medan jag njöt av tidningen och kaffet. Sen har vi plockat jordgubbar i trädgården, lekt i sandlådan, läst ut Carolinas Gynnings Ego girl (jag) och vilat i vagnen (VJ) under parasollet medan regnet vräkte ner, supermysigt. Innan VJ somnade låg hon och snusade med tütten (snusefilten) och bappen (nappen) och iakttog mig där jag satt och läste.Lite senare idag, medan jag fixade med kvällsmaten hör jag hur hon kommer springande från biblioteket och att hon tjoar:

- Mamma, jag lånar bara denna...

Och så springer hon ut på terassen...? Hmmm, bäst att kolla exakt vad hon "bara lånat", tänker jag. Måste dela med mig av den syn som mötte mig...:




Antar att lilla loppan måste ha tyckt att det såg mysigt ut när jag satt och läste, så hon norpade en bok ur min sommarläsningshög som ligger på vardagsrumsbordet och testade på det :-) Men som jag skrattade!

Och apropå att något ser mysigt ut, det här njöt jag av under nämnda bok- och vilostund....

Japp, min dotter snarkar som en lastbilschaffis...och det har hon INTE efter sin mamma ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar