26 juli 2011

Trött

Så här trött blir man efter en alldeles, alldeles underbar solig sommardag då man lekt järnet i flera timmar med lekkamraterna...:


Ja, man blir så trött att man faktiskt somnar medan man tuggar... och tuggar lite i tomma luften emellanåt :-)

Och det här är vad som stått på schemat idag:

Lek och allsång

Fika (på bilden hemmabakade röda vinbärsmuffins)

Bärplockning

Gung -gung med allsång

Och så lite mammamys mellan varven!

Vendela var som sagts så trött att hon nästan somnade i sin kvällsmat, så att lägga henne ikväll var inte alls lika svårt som igår. På under tio minuter var det lugnt i lägret, och bara tre gånger behövde jag leda tillbaka henne till sängen (sista gången kröp hon dessutom upp själv och la sig på sidan och drog täcket över sig...). Jag skickade tacksamma tankar till Anna Wahlgren, vars kapitel om tvååringar och tvåårstrots i Barnaboken jag plöjde innan jag gav mig på att introducera stora sängen.

Nu återstår bara att se om madam behagar stanna i sin säng i natt? I går när jag kom upp för att lägga mig vid 00.30 möttes jag av den här synen:

Venna och Linton (Nilsson) hade smugit upp och lagt sig på ena sänghalvan i mitt sovrum. Måste ha hänt efter 23-tiden, för då var jag uppe och tittade till henne... Inte ett knyst hördes som avslöjade att hon nattvandrade  :-)



5 kommentarer:

  1. Hahahahaa jag dööör, så äter hon upp allt också. Gooooott!
    Och så gött med benen utanför sängkanten så att allt blod rinner dit. Härligt Venna!

    SvaraRadera
  2. Tack för mysiga fikan! Och dem otroligt goda migränen utan massa farliga frukter! :)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha så söt! Att hon verkligen äter när hon är så trött! Hihihi. Och så sött att hon lagt sig i din säng när inte ens du var där:)

    SvaraRadera
  4. Hahaha det där gjorde min & Toves bloggkväll :) så otroligt söt, oj vad vi skrattade. Förlåt Venna, men din mamma bjöd på det :D

    SvaraRadera
  5. Hahah naaaw!! Tack så jättemycket för fikat! Önskar jag kunde plocka ut ett muffins från bilden, omnomnom! Jättekul att få träffa er äntligen och träffa trevliga mammagruppen =)

    SvaraRadera