13 juli 2011

Regngrå onsdag

Idag har tiden segat sig fram och emellanåt har jag varit så uttråkad att jag nästan gråtit, och Vendela dito så att hon nästan klättrar på väggarna. Detta trots tur på byn med obligatorisk EH-fika och leksaksbutiksbesök. Vi inhandlade ett memospel med fina, pedagogiska bilder som prinsessan tröttnade på efter fem minuter... När sen VJ äntligen somnade i sin vagn strosade jag på utgallrade reor och gick till biblioteket och hyrde smalfilm (så ikväll, som egentligen skulle varit en barnfri kväll...., blir det gamla favvon In the mood for love när alla "måsten" klarats av - 60-tal, erotik, asiatiskt... en 12 poängare!).

"Pappa, jag vill gärna ha en sån här, så pass mycket att mamma fick vänta på mig i 30 minuter i leksaksaffären idag medan jag testkörde den... och eftersom du antingen a) glömde bort mig på riktigt eller b) glömde bort mig med flit i dag, kanske eftersom det är hemmamatch på Stadion (ja, du skulle ju hämtat mig 16.00 idag, om du minns?), så är det bara att casha up, och köpa spark-grunkan med Hello Kitty-motiv med dig nästa gång du visar dig hos mig och mamma... PS. Till en annan gång vore det förövrigt finfint med åtminstone ett sms till mamma om att du avstår din tid med mig, så att hon kan planera sin tid på ett vettigt sett...DS.

1 kommentar:

  1. Usch tvi och fyfan!!!!
    Styrka och kramar till dig min vän!

    SvaraRadera