10 aug. 2011

Vad kan det vara?

Vi har en läkartid om en stund, men oroliga mamman har så klart googlat järnet sen i går kväll, då lillan kom tassande genom biblioteket och sa: Mamma, kliar.... Hon hade 38 grader då, fick en alvedon och lite mild kortison på eländet, och så ställde jag klockan på 08.00 för att vara säker på att få en akuttid på VC idag. Jag gissar femte sjukan... (fast medan det ftf bara var på rumpan, det började nämligen där, trodde jag det var nya böjsorten som var boven i dramat...men nu hänger ena ögonlocket av ett utslag, och det bör väl knappast vara en blöjas fel???)

Men vi får se vad doktor Lisbeth säger!



2 kommentarer:

  1. Oj vilka utslag. Men jag ser att Vendela ändå har glimten i ögat. Vilken kämpe.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan nässelutslag lätt dyka upp om man har en virusinfektion samtidigt. Jag såg likadan ut mellan jag var 15-16 år i massa omgångar...ischlo! Krya på sig!

    SvaraRadera