21 aug. 2011

Lägenhetsvisningar

Hela veckan har jag laddat för ett riktigt visningsmaraton idag, men det vackra vädret fick mig att tveka lite - det var nära att det blev hemliga stranden i stället. Men VJ hatar sand, hav och tång, så det var bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen. Lyckligtvis är min lilla dotter överförtjust i att gå på lägenhetsvisningar. Hon öppnar garderober, kökslådor och badrumsskåp som ett riktigt litet proffs, hehe.
I dag har vi hunnit med att se sju lägenheter , några bra (men så klart för dyra) och andra anus (och självklart billigare). Suck... Mellan visningarna har vi njutit av glass och lunch i V Hamnen. Malmöfestivalen undvek vi skickligt :-)

Som tur är har vi kanske ändå lite tid på oss att hitta ny lya, vårt hus har ju inte ens visats än (den här försäljningsomgången, menar jag då)... Och det är ju köparens marknad, på gott och på ont. Tror således att vi har en del sådana här söndagar framför oss i höst...

Nu ska jag fortsätta läsa höstens första bokklubbsbok, Just kids av Patti Smith och ta en riktigt tidig kväll - imorgon blir det jobb/dagis igen.

xoxo
Bästa utsikten, näst bästa lägenheten och näst dyrast... Sa jag att den hade BÄSTA utsikten?

1 kommentar:

  1. Hej Alex!
    Ja, det ær væl gott o ha en liten expert med sig, he, he. Håller tummarna før att du hittar en bra lægenhet. Hoppas Vendela ær bra från sin næsselfeber nu. Ha det så gott, pussa goa, søta Vendela. Vi hørs o syns, stor go kram.
    Essie o Olsenbanden

    SvaraRadera