10 aug. 2011

Skräpdiagnos

Vendela har nässelfeber. Vilken skräpdiagnos... Jag frågade vad det beror på? Ingen aning, sa läkaren. Det kan vara vad som helst och kommer förmodligen inte upprepas. hepp. Skräpdiagnos, ja...

Nu är det Betapred och Tavegyl på menyn i ett par dagar, och Vendela är en klippsk liten madam som fattar att hon är fjuuuk iom att hon tagit medicin. Så hon har försett sig själv med tre glasspinnar från frysen redan (hon öppnar själv, numera), hehe.

Mamman hoppas att Tavegylen snart ska göra VJ dåsig, som utlovas i biverkningslistan... Efter en jobbig natt med mycket kli och gråt har jag en enorm sömnskuld och skulle mer än gärna vilja stänga ögonen en stund på soffelocket.

xoxo

2 kommentarer:

  1. Nämen stackars vendela...fy som det ser ut...kli kli kli:-( krya på!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten!!! Det kliar som bara den! Det värsta kli jag varit med om. Jag hade det när jag var mindre 1 gång. Fruktansvärt. Jag satt totalt vit av allt potatismjöl som man sa då skulle hjälpa. Fyyy vad det kliade! Krya på henne. Hoppas tavegyl hjälper. Kram

    SvaraRadera