5 okt. 2009

Vecka 41

Vecka 41 inleddes med att jag vaknade före Vendela. Har aldrig hänt förr, tror jag. Hade ställt klockan på 06.50, eftersom en hantverkare skulle vara här 07.15 och färdigställa gästbadrummet (tröttnade på att vänta på hantverkarna som gjort badrummet, och beställde hit en annan - ska bli sååå kul att se minerna på de första hantverkarna när de ser att badrummet tagits i bruk och färdigställts av någon annan...hehe). Brösten kändes som om de skulle sprängas vid 07.30, och som tur var vaknade hon 07.45. Märkligt, i går kändes det verkligen som om mjölken var på gång att ta slut och jag sörjde en massa att det kanske var sista dagarna nu som jag fick amma... Hoppas så att jag får amma åtminstone tills prinsessan är 6 månader. Allra helst vill jag dock amma tills hon är 8-10 månader....

Vecka 41 är fortsättningsvis en känslomässig berg-och-dalbana. En nära familjemedlem får i morgon bitti en hjärntumör bortopererad, och på onsdag får en nära vän sin tredje omgång med cellgifter mot sin äggstockscancer. På onsdag ska Vendela till BVC och vägas, mätas och vaccineras, också. Och på torsdag händer det bästa på hela veckan, men det är så hemligt, att det får jag inte blogga om riktigt ännu. Cornelia fyller 13 på torsdag också, och det ska så klart firas. Jag och Vendela kommer till och med att vara med på morgonen och sjunga för henne, eftersom att vi sover över från onsdagen, då Tomas ska till Stockholm med jobbet. Sen är det fredag och helg, alltid en humörhöjare :-)

Just nu sover Vendela en stund, och jag ska göra mig i ordning. Ska hämta och lämna paket på posten, köra med mamma till Jysk och Citygross och handla, städa gästbadrummet samt hall och bibliotek (där vi lagt ut skyddspapp medan renoveringen av badrummet pågick) och sen laga middag till Tomas. Vendela, som nu äter en halv burk grönsakspuré vid lunch och en smakportion banangröt innan kvällsbadet, ska för första gången i dag få en femmånaders puré. Ska det bli Kalvkött och grönsaker eller Stroganoff, månne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar