18 okt. 2009

Sunday morning

I går hade vi en liten middag för min bror och hans sambo, och min syster och hennes sambo. Mysigt att äntligen vara så pass i ordning att man kan köra en trerätters och duka fint med vitt linne, dessertvinglas och annat som ger lite extra guldkant. På menyn stod en ceviche på räkor och lite bröd, vilket avnjöts med en syrlig fransman, som blev nästan söt tillsammans med syran i cevichen. Spännande.

Därefter serverades rosmarin- och vitlöksspäckad lammstek med chevregratinerade rotfrukter och en rödvinssås, signerad Rasmus. Till det ett rött vin från Montenegro, supergott! Till efterrätt blev det en Tiramisu, och till det franskt dessertvin. Avslutningsvis kaffe/te med choklad. Mycket nöjd var jag, och bäst av allt var att Vendela somnade på den tid jag tänkt, så att jag kunde ägna mig helhjärtat åt matlagning och umgänge.

MYCKET nostalgi :-)

Efter maten spelade vi Brainstorm. Jag och Henrik vann (som vanligt, hehe)! Det var verkligen en lyckad första middag här i nya huset. Klockan hade hunnit bli kvart över ett när gästerna gick, och vår lilla fis bestämde sig för att göra ett extranummer... blev därför att hon fick sova brevid mig, och därmed fick jag ett brutalt uppvaknande vid åtta i morse. Små, klibbiga babyfötter trampade och sparkade på min mage och ilskna, vassa fingrar drog, knep och slog i mitt ansikte tills jag slog upp ögonen. Men då belönades jag å andra sidan med ett soligt leende och massa glatt joller. God morgon mamma!!!

Ganska förståeligt då att vi kör en lat söndag, med omelett till frukost? Alldeles, alldeles snart ska vi montera den nya sänggaveln till vår säng. Får se hur det blir, har aldrig sett den i verkligheten, utan köpt på nätet :-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar