21 okt. 2009

Snott från Tiptoe (För de Nyfikna - se blogglistan)

1. Hur gammal är du om fem år? 35 :-/

2. Vem var den sista du träffade? Tomas

3. Hur lång är du? 172 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Sylvia

5. Vem ringde du senast? Pizzerian, hehe

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Meny, bibliotek, video..." till Tomas som ligger i sängen och försöker klura ut hur den inspelningsbara tv-boxen funkar :-)

7. Vad är dagens planer? Dagen är ju över, men jag planerar att gå upp och läsa i "Den som vandrar om natten" av Fredriksson, som jag läser just nu

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på ärendet och personen

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta - med varandra

10. När såg du senast din mamma? För några timmar sedan. Vi var på invigningen av nya IKEA på Svågertorp tillsammans

11. Vilken ögonfärg har du? grön

12. När vaknade du idag? 8.40

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, det var min lillasysters område...

14. Vilken är din favoritplats? Min säng, vilken söndagsmorgon som helst *kärlek*

15. Vilken plats föredrar du minst? vilken buss som helst

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Strandnära. Näset om jag får gissa...

17. Vad skrämde dig som barn? Låg sömnlös över det här med räkningar och deklarationer - det verkade svårt och jag var rädd att inte kunna fixa det där...

18. Vem fick dig att skratta senast? Vendela

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag slängde de sista jag hade kvar i flytten nu

20. Har du stationär eller bärbar dator? både och

21. Sover du med eller utan kläder på dig? med

22. Hur många kuddar har du i sängen? jag har 3 och Tomas 3

23. Hur många landskap har du bott i? två, Skåne och V.Götaland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja! Tack och lov...annars hade jag nog suttit här med ånger och önskat att jag levt loppan lite mer då jag var yngre :-)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota 1/4-30/9 (utan undantag), resten av året skor OCH strumpor.

26. Är du social? om jag vill och gillar sällskapet, annars kan jag nog upplevas frostig

27. Vilken är din favoritglass? Rom och russin

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bygga master bedroom med walk-in-closet och spa-badrum samt terass på vår vind...räcker 1 mille till det???

29. Tycker du om kinamat? Inte egentligen, men ibland får man ett sjukt sug efter det...märkligt
30. Tycker du om kaffe? ja, men jag dricker bara te, helst grönt

31. Vad dricker du till frukost? Juice och/eller te

32. Sover du på någon särskild sida? nej, alltid på rygg

33. Kan du spela poker? lyckas aldrig fatta reglerna och har inget pokerfejs

34. Tycker du om att mysa? Nä. Skoja bara, hehe. Klart!

35. Är du en beroendemänniska? Inte vad jag vet

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Karin!

37. Vill du ha barn? Har ett redan, men vill gärna ha flerA (plural, hehe)

38. Kan du några andra språk än svenska? Tre andra

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Klor bleker...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Vendela

42. Äger du dyra smycken? Ja, vänster ringfinger bär på en smärre förmögenhet, hihi

43. Har du någon gång testat narkotika? Varför undrar du det? :-)

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? pizza....usch, ångrar mig nu

45. Vem är den roligaste människan du känner? Titti får mig alltid att skratta så att jag nästan pinkar på mig, hihi

46. Välj ett ärr på din kropp? ovanför mitt ena ögonbryn har jag ett ärr efter en vattenkoppa

47. Vad har du för ringsignal? Sony Ericssons störiga signal som ALLA på jobbet har - lika spännande varje gång det ringer att se åt vem det är :-)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, fast bara några få fina godbitar som mamma sparat

49. Flirtar du mycket? Nej

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen

51. Kan du byta olja på bilen? Absolut...jag kör bara bilen till närmaste Audi-verkstad och lämnar den där :-)

52. Har du fått fortkörningsböter? nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Breaking Dawn av Stephenye Meyer

54. Läser du dagstidningen? Sydsvenskan kommer varje morgon...om jag hinner läsa den är en anna femma. Dock börjar jag i sådana fall alltid med B-delen, familjesidorna

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Sköna Hem, Elle Interiör och Femina

56. Dansar du i bilen? Nej, men sjunger ibland

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P2

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Anmärkningar åt hantverkarna

59. När var du i kyrkan senast? I somras, flera bröllop och dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar