25 okt. 2009

Myskväll med svägerskan

I kväll har jag och prinsessan tagit det väldigt lugnt och pysslat om Jojo (Vendelas faster/gudmor), som återhämtar sig efter en stor operation. Hon sover över hos oss och stärks samtidigt av den friska, lantliga luften i palmernas stad.

Vad har vi då ägnat kvällen åt? Jo, vi har käkat gröt (Vendela) och kinamat (jag och Jojo), majskrokar (Vendela) och räkchips & vindruvor (jag och Jojo). Och sen har vi badat (Vendela) och sett The Reader (jag och Jojo) med Winslet och Fiennes (lika bra som boken, som jag vill minnas var väldigt bra). Sammantaget en väldigt mysig kväll!

Tomas då?, Han är ute på dåligheter, herrmiddag hos Jerker och drinkande på Lilla Torg. Väntar hem honom senast 10 över 4 i natt...annars blir det skilsmässa ;-)

I morgon blir det 1 årskalas för lilla Ellen. Ska springa ut på stan direkt affärerna öppnar i morgon och leta present och "klägging" (som Danni sa när hon var liten och menade klänning - vet ingen annan som sagt så mycket skojiga saker när hon var liten som Danni!) till Vendela. Ska man på kalas så ska man ha klägging och klackaskor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar