27 sep. 2009

Vendelas rum

Vi börjar så smått att komma i ordning i vårt lilla (ehhhh, ok, stora, då) gatuhus. Vendelas rum är nu nästan klart. Vi saknar en hissgardin i vitt eller puderrosa (good luck with that one) och spjälsängen (den köper vi när det är dags för den), och sen ska tavlor och tallrikshyllan upp på väggarna. Men så här fint är det redan nu:

Skötbordshörnan (tyvärr med motljus)

Ammningsfåtöljen, där även sagor ska läsas i framtiden

Änglar vakar över vår prinsessa

Vendela testar lekmattan som hon fått av mormor och morfar


Vendela sover än så länge brevid vår säng i den fina Bornholmssängen


7 kommentarer:

  1. Åh, så fint hon har det. Längtar såå tills jag kan börja inreda vårt bebisrum =)

    SvaraRadera
  2. Moster Dannioktober 04, 2009

    Du är SÅÅÅÅ dålig på att uppdatera!Skärpning!

    SvaraRadera
  3. Tack! Är som sagt inte riktigt klar ännu, uppdaterar med nya bilder efter hand som rummet iordningställs.

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt! Jag gillar verkligen den lilla sängen!! Är det en släktklenod eller har ni hittat den? Var då? Jättejättemysig!

    Kram Skruttibangbang

    SvaraRadera
  5. Både och får man väl säga, Skruttis. Det är ett loppisfynd som min mamma gjorde för 20 år sen. Sängen var i bedrövligt skick då, men hon fick den avlutad. Mina två yngsta systrar har sovit i den, och nu lånar Vendela den. Jag gissar att hennes syskon och kusiner också kommer att sova i den, så det blir ju lite grann en släktklenod av det hela :-) Tyvärr är den väldigt smal, så redan nu när Vendela är 5 månader så känns den trång. Väldigt snart blir det alltså spjälis för damen :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Har köpt hus och håller på att planera barnrum och lekrum. Tyckte mycket om fåtöljen, nyinköpt och isf var?
    Är också på jakt efter en pusselmatta, har tittat på en del olika men tyckte denna var söt. Vet att det är ett tag sedan nu, men har du någon aning om var den är köpt?
    Tack på förhand! /Malin

    SvaraRadera
  7. Malin: Fåtöljen är en Ektorpschäslong från IKEA, säljs så vitt jag vet ftf. Pusselmattan köptes av mina föräldrar på en marknad, vi snokade sedan reda på återförsäljaren eftersom min syster ville ha en likadan åt sin bebis, så hör med henne på babybambola.blogspot.com, så kan hon säkert slussa dig vidare. Lycka till!

    SvaraRadera