25 maj 2009

Skötbordet - the neverending story...

Skötbordet, som jag valde med sådan omsorg, visade sig vara skit utan dess like. Fronten bestod av pressat papper och bröts när pappa skulle dra åt skruvarna vid monteringen i förra veckan. Tomas och pappa körde raka vägen in till Ilva med skiten igen, och fick tillbaka pengarna. Nu är det alltså tillbaka på ruta ett. Varför ska dte vara så svårt att hitta ett snyggt skötbord???


För tillfället har vi skötplats i enda änden av vårt stora matbord, men det hade absolut varit smidigare om jag haft ett riktigt skötbord. Får väl ta tag i jakten igen i morgon, efter att jag haft hantverkare och Anticimex på besök (besiktning av huset).



I morgon ska jag också börja mitt nya liv vad gäller motionering. Inga avancerade grejer, men jag måste börja ta långa promenader om dagarna så att jag går ner de gravidkilon jag har kvar. Ingen panik egentligen, har ju gått knappt tre veckor sedan jag var stor som en flodhäst, men sommarne är här vilken dag som helst och jag har ingen lust att köpa ny sommargarderob eller visa mig i bikini med vetedeg på magen, så det blir till att rúlla vagn som bara den här i Trellerullehulla :-)

Lillan har fått fula hormonplidor i hela ansiktet. Inget kul alls. Men jag letade fram min favoritbild av älsklingen so far, delar med mig av den så länge - så kommer det nya bilder när eländet försvunnnit igen.

1 kommentar: