24 maj 2009

Long time, no hear

Jag har inte glömt bort min blogg, men att installera dator och bredband är inte prio ett när man har liten bebis och lever i flyttkaoset från helvetet. Men om man är på söndagmiddag i Slågarp så kan man stjäla till sig ett par minuter vid mammas laptop, eftersom det alltid finns mostrar här som slåss om att få hålla lillan när hon slår upp ögonen.

Vi har hunnit med att vara på BVC två gånger senn vi kom hem från BB. Första gången hade Vendela bara gått upp 55 gram (från att vi blev utskrivna från BB), så vi fick en ny tid fyra dagar senare redan, så att sköterskan fick se att det gick åt rätt håll. I förrgår var det ny vägning, och då hade vi (med hjälp av gammelmormors huskur: svagdricka och mjölk) fått riktig sprutt på bröstmjölken, så lillan hade ökat 145 gram på de fyra dagarna, lycka! Nu väger hon lika mycket som när hon föddes igen, och gulsoten verkar vi äntligen ha fått bukt med.

I övrigt kan jag meddela att vår prinsessa är ett riktigt A-barn. Hon sover gott större delen av dagen, och på kvällarna är hon väldigt gärna med och tittar och lyssnar. Vid 22-23-tiden lägger vi oss, och sen är vi bara uppe en gång (vid 3-tiden ca) för att amma, sen sover vi igen. Jag vaknar vid 7-8-tiden, men lillan sover vidare en stund till där efter, så jag hinner alltid äta frukost och fiffa till mig innan det är dags att byta på och klä henne.

I går var Vendela på sitt livs första bröllop. Hon skötte sig exemplariskt, sov mesta av tiden och lät sig beundras lite då och då. Väldigt många av gästerna (vänner och bekanta till oss) pratade om att de också är sugna på barn nu, det känns verkligen som att vi startat något av en trend här :-) Kul! Hoppas att de sätter igång snart, så att lillan får många kompisar snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar