4 maj 2009

Förlossningsbrev

Nu är även förlossningsbrevet skrivet, och här näst ska jag ägna mig åt att göra en lista med schysst förlossningsmusik till iPoden, hehe. Blev riktigt nöjd med brevet, kortade ner det från tre sidor till bara liiiite drygt en sida! Fick framför allt med sånt jag INTE vill vara med om om jag får bestämma själv, och lade även in ödmjuka önskemål ang pilatesboll, TENS, badkar etc etc. Säkert inget de inte läser vareviga dag, de som jobbar på förlossningsavdelningen på UMAS :-)

Har legat platt på ryggen från 13.00 till 17.00 (yes, jag kan fortfarande göra det utan att må illa eller få svimningskänslor - fattar inte vad folk snackar om när de pratar om att det skulle vara ngt konstigt med en stor mage som trycker på cava vena... hehe), jag tar min 50%-iga sjukskrivning på fullaste allvar, således. Men nu ska jag packa ett par flyttlådor innan jag tar itu med musiklistan.

2 kommentarer:

  1. Hej Alex!

    har du kollat upp på UMAS om dom har badkar, förr hade dom inte det men kanske insett hur bra det är ock skaffat ett nu. Bara så du inte kommer in och vill lägga dig i ett badkar o så får du inte det... Annars kan jag VARMT rekomendera just ett varmt badkar!!! Med bägge mina så har jag legat hemma i badkaret o andats typ tills de varit dags att åka in o föda. Nu tillhör ju jag den kategorin som INTE vill vara inne på förlossningen mer än nödvändigt, så har velat klara mig hemma och har med bägge åkt in när de varit 1 min mellan värkarna. Och har klarat mig hemma tack vare de varma vattnet det är super bra!

    Lycka till. Tänker på er varje dag, de börjar ju närma sig! Du har en sån fantastisk tid framför dig!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp, de har ett badkar - fick reda på det på ena föräldrakursen, tror jag det var...

    Om värkarna sätter i gång när vi bor i nya huset så kommer jag definitivt ligga i badkaret där så länge det vara går. I lägenheten där vi bor nu är jag dock inte lika säker.... Har inte kunnat bocka mig ner ordentligt på ett tag nu, så badkaret här känns så där fräscht (inte kunnat städa det ordentligt...)!

    Tack, och detsamma i övrigt - snart 3 barnsmor, också spännande ju!!!

    Kram

    SvaraRadera