31 maj 2009

Min dag (Mors dag!)

I dag firar jag min första Mors dag. Tomas ordnade och "hjälpte" Vendela så att jag fick färska ostfrallor och god frukost i trädgården i morse. Lillan bidrog på sitt vis, och sov snällt hela tiden, så att jag till och med hann läsa alla födelseannonserna i B-delen (Sydsvenskan) - mina favoritsidor i hela tidningen och de jag alltid läser först.

Större delen av dagen ägnade jag sedan åt att måla vår nya ytterdörr i vitt. Hade bikini på mig och struntade totalt i att min putmage med linea negra kunde beskådas av vilken trelleborgare som helst som hade vägarna förbi vår gata... Fick nog allt lite färg på ryggen! Tomas drog Vendela i vagnen och gick en sväng på sta'n under tiden.

Nu i kväll är vi i Slågarp och grillar amerikanska hamburgare och firar min mor. Julio Iglesias på stereon, skön värme och vila i en solstol - nöjd med dagen!

Min dotter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar