19 aug. 2009

Ryggont

Vendela älskar att hänga i bärselen på min mage. Därifrån har hon full uppsikt över allt jag hittar på, vilket i sin tur innebär att hon är tyst och lugn. I går lagade jag fläskpannkaka till middag - med bebis på magen. Jag hängde även tvätt i torkskåpet - med bebis på magen. Dammsugade i förrgår - med bebis på magen. Säg det man INTE kan göra - med bebis på magen...

Men ryggen har visst börjat ta stryk. För naturligtvis lyssnade jag på de som sa att bebisar oftast inte gillar bärselar, och att jag inte borde slänga pengar på en ny, ergonomiskt utformad Babybjörn (ca 1300 spänn på Babyland), utan i stället köpa en begagnad och testa först... Så nu har jag en 80-tals Babybjörn, inhandlad i Veberöd (200 spänn på Blocket), och min rygg har börjat göra ont. Sablar... Hur länge bär man bebisar i bärselar? Är det lönt nu att investera i en ny? Hon blir ju inte lättare, direkt.

3 kommentarer:

  1. Sitter VJ framåtvänd i bärselen? Om inte så rekommenderar jag en Manduca istället. Riktigt bra!
    Nackdelen med den (om det nu är en nackdel... ;-) är att bebis just inte kan sitta framåtvänd. Dock kan man ha den på höften eller på ryggen så då får ju bebis lite utsikt ändå :-)
    Hört så mkt skit om BabyBjörn så jag vågade inte köpa den :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, vaddå för skit???? :-S Vi har ju en Babybjörn... Jo, det är ju tyvärr så att lilla madam bara vill hänga framtill och titta framåt - that's where the action is!

    SvaraRadera
  3. Spökplumpenaugusti 21, 2009

    Sjal ska vara mycket skonsammare för ryggen än bärselar. Ska själv skaffa mig en sino tror jag, dvs en sval trikåsjal. Verkar vara guld att få händerna lediga att göra vardagssysslor. :-)

    SvaraRadera