25 aug. 2009

No more tears

Messmör fixar skivan. Eller åtminstone grinig bebis post-badet. Jag ska förtydliga: Vendela älskar att bada, men när jag tar upp henne och torkar henne så gråter hon nästan alltid. Visst, det roliga är slut och det blir kallt och otäckt. Jag köper det.

För några dagar sedan så introducerade mormor Viveca messmör i lillans liv. Jag och mina fyra syskon har fått messmör från att vi kommit hem från BB, och det har alltid lugnat oss samt bidragit till att ingen av oss (*peppar, peppar*) har fått några hål i tänderna. Samma gäller för min mammas fyra kusiner, som fick samma kladd på nappen. Inga hål i tänderna.

Vendela älskar messmöret och suttar snällt på sin napp när hon får en klick på den. Massor av järn och kalcium, och lite vaniljsmak. Smaskens! Sen luktar hon som en lite fisk, men vaddå...? Nu får hon en klick på nappen efter badet, och smörjandet och pudrandet är numera en fröjd, för Vendela fokuserar totalt på det goda på nappen!


Messmör på en tesked - räcker hela kvällen

Mmmmmmmmm


2 kommentarer:

  1. haha... Så länge "ongen" e glad så. Messmör. Ush! Hur kan hon tycka om det?

    Söta bilder förrsten och väldigt söt liten flicka =)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, du...av lukten att döma så är messmör ingen hit, men som sagt: Vendela är nöjd, så... :-)

    SvaraRadera