18 aug. 2009

Lycka!

Lyckan kan ha väldigt olika ansikten. I morse blev jag lycklig när jag såg att IKEA-katalogen kommit med posten. Lycka i blädderformat.

Alldeles nyss blev jag lycklig när hantverkarna kom ner och sa att ovanvåningen är klar till helgen. TILL HELGEN!!! Nu tror jag ju iofs inte riktigt på det, de har karmar, dörrar, lister och golv kvar samt min och Tomas garderober...känns som att de inte hinner med allt det till på lördag. Men tanken på att det skulle kunna bli så gör mig lycklig!

Måndag påbörjas badrummet här nere, så till helgen blir det till att välja kakel/klinker, toalettstol och handfat. Duschmunstycke, blandare och kran till handfat har vi redan köpt, och vi vet att vi ska ha glasblock vid duschen redan, så de bitarna är redan avklarade. Taket ska sänkas för att slippa eko, och då sätts spottar i taket, så lampa/or behöver vi inte heller bekymra våra huvuden om.

Längtar så tills det blir 100% klart här och jag slipper hantverkare här varje dag samt kan få påbörja det roliga med flytt till nytt: inredning!!!

Lillan sover middag. Hon är nog lika trött som jag, strulig natt... Uppe två gånger för mat!!! Det var länge sen, kanske ställer hon in brösten på högre produktionsnivå? :-) Hon är ju stor nu, över 6 kg borde hon väl väga vid det här laget, det kräver sina millilitrar, hehe.

4 kommentarer:

  1. Vår stora lilleman väger förmodligen runt 5 kg nu.. och han är knappt 3 veckor.. Kanske blir värsta tjockisen! :-o
    Håller tummarna för att hantverkarna faktiskt blir klara i helgen! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men Silme, bebisar SKA vara tjockisar. Tjocka bebbar är det bästa som finns jue :-) Ju mer rulsingar på lår och armar, ju gosigare är de. Och så blir man allt lite mallig när man vet att det är ens bröstmjölk som får dem att se så...ehm, välmående ut, hehe. Inte sant? Ja, håll tummarna. Du vet ju också vad det innebär att leva i en renovering... Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo, det är ju iofs sant... Får la hoppas det jämnar ut sig när han blir lite äldre... :-) Kanske bara kraftig benstomme... ;-)
    Och ja, min mjölk är det ju uppenbarligen inte fel på! Dessutom så gott om det att det sprutar honom i ansiktet ibland *hahaha*

    SvaraRadera
  4. Sälj till Neonatal, vet ja'! Det är big business, har hört att de betalar riktigt bra literpris!

    SvaraRadera