14 juni 2009

Förmiddagslur och viktångest

Vendela tar just sin förmiddagslur, och jag håller p åatt packa ihop alla våra saker. Efter flera dagar hos sin mormor och morfar, är dte nu dags för stumpan att flytta hem igen. Ska bli skönt att sova i egna sängen i natt igen!

Solen skiner, och även om det blåser en hel del, så tippar jag på att det blir en lång promenad med barnvagnen i eftermiddag. jag behöver röra på mig efter gårdagens orgie i chips och Marabou mjölkchoklad till Revolutionary Road. Arg på mig själv att jag inte kunde låta bli chipsskålen, för jag vill sååå gärna kunna komma i mina vanliga kläder snart igen. I veckan visade vågen att jag gått ner 10 av mina totalt 15,5 kg's uppgång under graviditeten. Alltså 5.5 kg kvar (eller kanske 6.5 efter gårdagens orgie, som sagt...?). Tycker bara inte dte går fort nog. Om jag inte ammat och haft ansvar för hur mycket och vad (vill ju inte frigöra en massa gifter som hon kan få i sig!) Vendela får i sig, så hade jag kört en vätskediet och fått det sista att rasa bort (förhoppningsvis)...men, men. Jag får väl låta naturen ha sin gång. 9 månader upp, 9 månader ner, sägs det ju...

Betyder det att jag kommer förlora mitt överflöd på 8 månader då, eftersom jag bara var gravid i 8 månader??? :-)

2 kommentarer:

  1. Lugn....de kommer. Va glad de bara va 15kg. Du ser ju så fin ut redan. Det är inte länge sen hon låg där inne i dig. Kram plus 17,2kg med 69dagar kvar:-)

    SvaraRadera
  2. Oh vilken fin prinssesa. Grattis. Kramar Babysessan.blogspot.com

    SvaraRadera