12 juni 2009

BVC och andra äventyr i stormen

I dag trotsade vi vädergudarna och tog oss till BVC med bilen - vilken storm det är i dag!!!
Lilla pluttan visade sig inte vara så liten längre: sen förra veckan hade hon gått upp hela 385 g (!!!) så nu står vågen på 3965 g. Tyckte väl att hon kändes stor i badbaljan i går kväll... Kan inte fatta hur fort detta gått, inte sååå länge sen som hon vägde 2855 g, jue! Kan inte heller hjälpa att tycka lite synd om de som får barn på 4-5 kg, de missar ju det nuttiga, pluttiga med de minsta blöjorna och storlek 50! Eller?

Även huvudet mättes i dag. Hon hade ökat från födselns 34 cm, till 35, 5 cm. Fick mkt beröm för min bröstmjölk (udda, I know), det är krut i den. Gör mig så glad!

I dag fick vi också inbjudan till första träffen med vår föräldragrupp. Ser fram emot det galet mycket. 3 juli är det planerat till, och jag hoppas verkligen att åtminstone någon är i min ålder och förstagångs mor. Och vettig! Eller är det till att begära för mycket?

Även senare i dag ska vädermakterna trotsas - jag och Cornelia ska ta med Vendela på sitt första barnkalas ever. Matilda och Fabian, Fias systerbarn, ställer till med baluns i Svarte kl 16.30 i dag, och det vill man ju inte missa!!!

Efter kalaset ska vi hyra en film och mysa med chips och läsk under varsin filt här i Slågarp, det har jag lovat Cornelia.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja det är inte klokt vad tiden går! Theodor ökade oxå väldigt mycket i vikt de första veckorna, trodde det skulle gå sakta i och med att han var så stor, men icke. Minns vid ett tillfälle då BM tittade på mina bröst och sa "grädde från skånemejerier i dina bröst, jättebra!!!" Hehehe...Innan man själv fick barn hörde man mammor säga att dom har så mycket mjölk att dom sprutar sina barn i ansiktet när dom fäller ner bh-luckan, jäjä, vad är det för trams?! Men oj, vad rätt dom har! Vi fick nästan köpa skyddsglasögon till Theodor! Åh, vad jag saknar amningen...Jag tänkte oxå att min bebis är så stor, inte så pyttig som alla andra...men vi hade stl 56 i början och det är ganska så pyttigt!

    Skönt att höra (läsa) att ni mår bra alla och att det funkar som det ska! (Trevligt att ni ska på baluns i grannbyn, vi bor i Skivarp)

    Hoppas ni får en mysig helg i regnstormen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Alex! Vad roligt att läsa att allt går så bra:-) med Vilmers födelsevikt på 4210g och 55cm så gick vi rätt på 56 och han växte massvis(!!!!!!!) första månaden ändå. Tror de blir en stor flicka som tittar ut nu med, har bara köpt kläder i 56. Även om jag drömmer om en liten flicka på 2.9 kg & 49cm:-)vi får väl se. Många kramar!

    SvaraRadera