26 sep. 2008

En graviditetsvecka

Nu har jag vetat att jag är gravid i ganska exakt en vecka. Är i dag på 4+5, och den största förändringen jämfört med för en vecka sen torde väl vara att tröttheten ökat, att brösten börjat ömma lite grann och att jag är uppe och kissar, inte bara en, utan TVÅ gånger per natt. Kanske inte så konstigt att jag är trött om dagarna, när jag tänker efter?

Förutom blivande mormor och morfar, så vet nu även blivande moster D och hennes kille om att vi väntar tillökning. Dessutom råkade jag säga det till en gravid kollega, som förresten lämnade oss för att gå på föräldraledighet i dag (BF 10/10), eftersom vi kom till att bli förtroliga på tu man hand i fikarummet.

I morgon ska vi träffa blivande morbrorn R och hans tjej på en restaurang, och då kommer vi berätta även för dem, eftersom de ändå kommer att fatta när jag inte dricker något vin... Det säger en del om vårt samhälle och dryckeskulturen i det, när man direkt får frågan om graviditet om man tackar nej någon gång...

Har lite dåligt samvete för att jag inte berättat för min bästa väninna, S, ännu, men den här veckan har vi inte setts, hon har så mycket med lägenhetsförsäljning och jag har varit så trött. Inte heller blivande farmor vet något ännu, men hon är utomlands, så det förklarar saken. Det här är ju inte något jag vill berätta över telefon i heller, direkt. Det får bli när det blir, helt enkelt.

Maken är på kick-off och kommer hem först i morgon, så jag har dator, TV och säng för mig själv. Ska nu frossa i Lipstick Jungle och Grey's Anatomy. Det bästa med hösten är onekligen att alla bra serier drar i gång igen.
Fram emot 21-tiden ska jag träffa syster D, om jag orkar :-) Hoppas på att hon vill äta bläckfisksallad med mig på Lemongrass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar