24 okt. 2011

Söndagslekar

I går fiffade och fixade vi oss efter långfrulle, och for till Lilla Beddinge för att fika och leka med Lina och hennes tre små änglar: Astrid, Siri och Vera. Fast Vera är bara fem månader och sov mest. Och Astrid var på utflykt med sin pappa. Men Siri och Vendela, som är årsgamla (Vendela född i maj och Siri i september) lekte jättefint, och till mammornas stora lycka mest inne på Siris rum, så att vi kunde skvallra om våra gamla gymnasiekompisar i lugn och ro ;-)

Efter lekfikan åkte vi till mormor och morfar på söndagsmiddag, och jag vet inte vem Vendela var gladast åt att se: Hin eller Keila? Hon skrek av lycka när hon såg båda, i alla fall :-) Och sen lektes det igen, med kusin Keila Krokodil (som min pappa kallar henne... Vendela kallar han Gräshoppan, hehe...fråga inte mig var han får allt ifrån, min pappa!).

Höstfin i nya boots och vantar. Och så baskern med pälstofs
från förra säsongen, en favorit! VJ får alltid en viktig och mallig
min när hon får den på huvudet :-)


Gräshoppan och Krokodilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar