28 okt. 2011

Fjärilsprinsessa

I dag var det Halloweenpartaj på Vennas dagis, så i går eftermiddag begav jag mig med en gnällig VJ i släptåg ut på kostymjakt. Såg framför mig att Vendela skulle vara en Pumpaprinsessa, men den tanken har tydligen aldrig slagit BR:s inköpare. Så det blev till att kitta Venna på H&M....tada! Fjärilsprinsessan Vendela!

På väg till dagis i fina fjärilsoutfiten - mallig som få!


I går när jag badade lillan såg jag ett hemskt bitmärke på ena axeln, och Vendela berättade att en pojke på dagis bitit henne där. Hon hade väldigt ont, det var rött och varmt, stort som två femkronor och liksom upphöjt. Glömde fråga på dagis när jag lämnade i morse, men när jag ringde senare sa de att de inte märkt ngt, men när de inspekterade bettet rådde d emig att få det uppkollat på VC. Så vi var hos doktor Susanne nu i eftermiddag och kom hem med en antiseptisk kräm att smörja med på axeln.

Efter läkarbesöket mötte vi upp kusin Keila för att köpa födelsedagspresent åt Gottar,
som fyller år i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar