6 maj 2011

Min lilla, stora tjej är 2 år i dag!

I dag fyller min Vendela Jolie 2 år, och vi har firat sen 06.00 i morse. Då sjöng jag och så öppnade Vendela alla presenterna.... Sen skulle det lekas och läsas, och provas jackor och kläder.

Resten av dagen har spenderats på näset med moster Dada och kusin Teila, Lotta och Pyret, och Titti och Vegas. Först åt Danni och jag lunch på Märtas medan barnen sov, och sen blev dte fika hos Lotta och Pyret. Barnen har roat sig kungligt med bollar och Williams (Pyret) leksaker och bollar i den stora trädgården i Ljunghusen, och mammorna har hälsofikat (bara frukt och cola light!) och snackat strunt i den varma, sköna solen.

Naturligtvis strejkade kameran idag (typiskt min otur att få fatt i ett måndagsexemplar, på måndag är dte jag som dänger kameran i MediaMarkts reklamationsdisk... Tur iaf att Danni hade sin kamera med, tog fina "2 öres" foton av Venna i solen!), men jag tog några bilder med mobilen, bättre än inget...



Trodde lilla möblemanget skulle bli favoriten bland presenterna,
men även om det lekts flitigt med det och fina servisen (som var julklapp från
extramormor Esther!) så var nog tusan Pippi regnjackan favoriten...
Den har hon pratat massvis om och berätta för alla om! :-)

Spelade på gitarren och läste bok (Pelles nya kläder, fick hon) med mamma i sängen
efter lekstunden, sååå mysigt!

I Ljunghusen

Bilden tagen PRICK 14.06, då Vendela fyllde EXAKT 2 år :-) Älskade fina, lilla
flicka - måtte vi alltid få fira din födelsedag tillsammans, du och jag! Puss, mamma <3

4 kommentarer:

  1. Åh Alex, vilka underbara bilder, blir varm om hjärtat när jag ser dom. Verkar ha varit en mysig o härlig dag, som det skall vara när man fyller år. Kör ett Da Capo från i morse, hipp, hipp, hurra, hurra, hurra o HURRA........
    Pussa o krama henne massor från mig o hälsa Johan. Vi syns imorgon.
    Go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Grattis Vendela!!!!!
    Vilka fina bilder, söta Göta blivit 2 år!!!
    Hoppas vi kan ses snart, saknar er ju!!! Kramar från oss! <3

    SvaraRadera
  3. Grattis fina Vendela Jolie på 2-års dagen!! =)

    SvaraRadera
  4. Camilla och Astridmaj 06, 2011

    Grattis Vendela!!!!

    SvaraRadera