11 mars 2011

Vinlunch i Svarte!

I dag jobbade jag hemifrån ett par timmar, och sen stängde jag "kontoret", hämtade Venna på dagis och tog bussen tillsammans med Danni och Keila för att åka till fina Fian i Svarte på vinlunch. Härligt dekadent och kontinentalt - precis som vi vill ha det! Det togs massvis av fina bilder, syster Danni kommer säkerligen lägga in en drös, hon med - håll utkik!

Venna läser Busiga Bebben för Kiiiila

Kusinerna äter "ruttin"


Färska pastaknyten från Pastafabriken i Ystad, sparris, parmaskinka, salvia
och tryffelolja...och ett glas vitt, blev det till lunch i Svarte idag!


Och efter maten fick barnen Piggelin till efterrätt....


...och Fia fixade efterrätt till morsorna också...

- Frozen Daquiris! Vaaaaa? En fredag vid lunch???
- Ääääh, det är bara 6,5:or, ungefär...

Hehe!


Resten av eftermiddagen lekte och busade vi mest...

5 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Hurra för dekadensen, saknar den i mitt liv, he, he. Underbara bilder, gör gott att se dom, njut livet. Själv är jag systersjuk, saknar Hildegunn så in i h..... Pussa Vendela från mig o en go kram. Var rädd om dig, vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Ååååh, förstår att du saknar Hildegunn, Essie - snart får hon flyga ner och så ses vi allesammans...och då ska jag presentera er för någon ni aldrig träffat... ;-) Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar fredaglunch! Så mysigt!!

    SvaraRadera
  4. Hej Alex!
    Det ser vi verkligen fram emot. Ha en fortsatt go helg o njut livet.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  5. Ser ut som en perfekt fredag! =)

    SvaraRadera