22 mars 2011

Söndagsbilder

I går söndag hann vi med både "bebisfika" och söndagsmiddag, jag och Venna.

Det var Annelie och Alvar som bjöd hem på fika i Skegrie. LykkeLee och Isabelle var så klart också där med sina mammor. Vendela var på ett uselt humör eftersom hon vägrat sova middag innan fikan (vilket iofs hängde ihop med att hon sov till 09.30...), men det gick ganska bra ändå. Fick äntligen berättat för dem om allt som hänt i mitt liv, och anledningarna till att det blivit som det blivit.... Så skönt!

Turturduvorna Isabell och Alvar delade stol (frivilligt!)

Lykkan

Vennas nya fotomin (som mamman inte är så jätte förtjust i....)


Trots massvis av skojiga leksaker på Alvars rum,
så var roligaste lekarna att hänga på grinden...


....och att snöra upp Sannas Converse ;-)

Efter fikan begav vi oss direkt till mooomooo och Gotthard (mormor och morfar, som heter Peter - inte Gotthard, hehe) för söndagsmiddag. Supergott, och mysigt att träffas nästan allesammans (Olivia jobbade, och Cornelia var på konfirmationsläsning). Mamma och pappa visade bilder från Floridaresan och Julle Mulle Köttbulle fick fin jamis, som farmor och farfar köpte i USA:

Fasters finaste lille påååuuug!



xoxo, Alex

12 kommentarer:

  1. Tittis snygga syrramars 22, 2011

    Grattis till dig Alex och din Lycka! Det är du allt värd,och vilket vårväder du tar med dig, Jag blir ju oxå lite nykär!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var ingen dålig nyhet du släppte minsann. Tråkigt att ni ska skiljas men som du själv skriver är det viktigast att ni mår bra och att Vendela har det bra.
    Lycka till och jag ser framemot att höra om din nya kärlek :-)

    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Jadu Alex...när jag fick reda på de av dig för ett tag sen blev ju allt mkt klarare;-)

    Jag hoppas och tror att du & lilla Vendela får ett underbart liv tillsammans & med HONOM får du lov att uppleva pirrig härlig kärlek igen! All lycka till dig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj oj det var en överraskning. Kanske inte för folk som känner er men när man känner dig genom bloggen har det inte märkts något. Eller det märktes att du inte var helt nöjd med Thailandsresan, och nu förstår jag varför.

    Jag är glad att ni tog beslutet och att ni försökte med familjerådgivning och så, ibland går det bara inte.

    Vad kul att du träffat kärleken igen! Ska ni gifta er? Skulle vara så kul att få hörs lite mer snart!!

    Ha det så bra kramar!

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till ditt beslut! Bara du vet vad som är bäst för dig och Vendela.

    Hade på känn att det var dithän det barkade. Under året som gått har du vid flera tillfällen låtit det framgå att allt inte varit helt hundra. P och jag upplevde, den korta stund vi sågs, att vi träffade en familj där ansvaret inte delades riktigt lika. Och det är väl ok i och för sig om alla är med på det.

    All lycka med dig. Det måste vara en lättnad att ha tagit ett beslut! Kram.

    SvaraRadera
  6. Du är en stark & tuff tjej. All lycka till dig & berätta snart mer om honom :)

    SvaraRadera
  7. Grattis till det nya livet Alexandra!! =) Önskar er all lycka i framtiden! *kram*

    SvaraRadera
  8. Nuuuuuu kommenterar alla ;-)
    Hehe

    SvaraRadera
  9. Jenny Perssonmars 24, 2011

    Lycka till Alex
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Åååh, vad roligt för dig! Lycka till i framtiden och med den nye ;)

    SvaraRadera
  11. Det var verkligen ingen dålig "bomb" du släppte!
    Men som jag skrev i en tidigare kommentar..:Du verkar lycklig och det glädjer mig!
    All lycka till dig i ditt liv..
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Älskar din kommentar Danni, tänkte samma sak! *haha*

    SvaraRadera