19 juli 2009

Dopet

I går döptes alltså vår prinsessa i St Nicolai kyrka här i Trelleborg. Dopet var lättsamt och trevligt, mycket tack vare en icke-högtravande präst och fin sång av Cornelia (Majas visa - med Maja utbytt till Vendela, så klart!). Vädergudarna gillar mig, det är bara att konstatera. Inte en droppe regn efter att vi gick in i kyrkan, så det blev grillparty med rosévin i trädgården efterdopet. Och tårta från Mimmas i Vellinge :-)

Vendela fick så mycket fina presenter, allt från en TripTrap-stol (vit), gunghäst, Lexingtonlakan, Ralph Lauren-klänning till Alfons Åberg och Elsa Beskow-böcker. Alla presenterna var sååå fina!
Slänger in några bilder från dagen, fler följer när jag hittat sladden till min kamera...


Har just fått vatten på huvudet

Tomas, jag, gudmor/faster Johanna med Vendela och gudfar/morbror Rasmus

Rasmus håller sitt lilla gudbarn

Stolta förädrar, faddrar och lilla Vendela utanför kyrkan

Moster Daniella med Vendela i vår trädgård efter dopet

Grillkillarna - morbror Rasmus och morfar Peter

Goda tårtan från Mimmas (bilden ville inte rotera, hur jag än försökte!)

Dopbarnet i min faster Janes knä

Farmor Birgitta väntar på farfar Bosse som pratar motorcyklar med morfar Peter

Stolt mormor Viveca med Vendela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar